CASA SOLO arquitectos

Hospital Nostra Senyora de Meritxell

Escaldes-Engordany, Andorra

Localització

Escaldes-Engordany, Andorra

Promotor

Govern d’ Andorra

Estat

Construït

Superfície

29.200 m²

Autors

Francesc Pernas Galí
Joaquim Solé Mir
Francesc Muntaner

Equip

Roger Pernas
Bernat M. Gato Blanco

L’Hospital Nostra Senyora de Meritxell té l’origen en la idea guanyadora d’un concurs internacional convocat pel Govern d’Andorra El solar, de només 5.000 m2, era una mossegada en una muntanya de roca amb un pronunciat pendent.

L’hospital es desenvolupa en dotze nivells, esglaonats en tres peces ben diferenciades per fragmentar el gran volum de l’edifici. Daquesta manera es configuren dues places dús públic, connectades amb els carrers que delimiten el solar.

Els tres nivells inferiors es destinen a aparcament, amb una capacitat per a 267 vehicles. Els serveis generals i els de diagnòstic i tractament estan situats a les plantes del volum central. Les darreres plantes tenen forma de bloc lineal en S, seguint l’alineació del carrer, i estan ocupades per 192 llits en habitacions individuals amb banys prefabricats.

El resultat és un element molt ben integrat, que respecta la topografia i la configuració dels vessants andorrans.